Monday 14 November 2011

MAJLIS PERASMIAN CAWANGAN UMNO KG. DESA WARISAN SG. TENDOK KECIL

Senyum ja pemaju mukim ni. Senang hati dekat dengan Timbalan Ketua Wanita Libaran kot. Panas ke?? apa nak buat tiang elektrik da tegak berdiri tapi pendawai masuk dalam rumah belum lagi. Maklum lah orang kampung ramai yang berpendapatan rendah. tak mampu nak panggil kontrek. bila lagi nak bantu. kesian orang kampung.
Pegawai Perhubungan Cawangan Kg. Desa Warisan pun kena duduk di luar. Tak muat duduk di dalam bah balai raya kecil ja. Datuk buatkan lah Balai raya yang agak besar dan luas. Ramai juga ni orang kampung Desa Warisan.
Ketua Cawangan ni berucap ke atau menyanyi ni. Ketua cawangan memberikan ucapan alu-aluan dan memberi sedikit gambaran tentang sejarah pembentukan kampung Desa Warisan yang di pelupuri dan dibuka oleh Allahyarham Encik Mursidi Alang. Hai Datuk Percepatkan lah pendaftaran Cawangan Kami. dah lama tunggu ni sejak Zaman pemerintahan Berjaya, PBS dan sekarang UMNO. Tu pun dah nak bubar untuk pilihan raya yang ke 13 ni Datuk.


Wah bertuahnya penduduk Kg. Desa Warisan YB. Datuk Zakaria Hj. Edris  ADUN N.41 Gum-Gum pun turut. Hai Datuk bantu-bantu lah kami di kampung ini. Ketinggalan jauh dari segi pembangunan pendidikan, sukan, kebudayaan, ekonomi dan prasarana.

YB. Datuk Juslie merasmikan Cawangan Penaja UMNO Kg. desa Warisan. Sabar-sabarlah penduduk kampung Desa Warisan Kami bersam Datuk Zakaria akan berusaha dan memastikan cawangan tuan-tuan berdaftar dan akan menyalurkan segera bantuan untuk mempertingkatkan ekonomi dan berbagai bantuan untuk penduduk kampun desa warisan ini.

Ketua Cawangan bersama Ketua Pemuda ( En. Maslan Atun ) dan Ketua Wanita ( Pn. Ruhainah Rani ), menyerahkan borang keahlian seramai 68 orang UMNO kepada YB. Datuk Juslie KK Hj. Ajirol Ahli Parlimen P.184 Libaran, di saksikan oleh YB. Datuk Zakaria Hj. Edris ADUN N.41 Gum- Gum (kanan) , Setiausaha Bahagian En. Mukran serta Timbalan Ketua Wanita Libaran Pn. Julfa berserta Ketua Pemuda Bahagian Libaran ( kiri )














No comments:

Post a Comment